Pages

Sunday, February 20, 2011

Janji Yang Hanya Tinggal Janji

Janji hanya tinggal janji.. kenapa perlu berjanji sedangkan tak pernah berniat untuk menepati janji-janji tu? kalau dah tau susah...kenapa berjanji?? semasa melafazkan janji,siap berikrar dan bersumpah, tapi kemana pergi sumpah dan ikrar?

setiap kali mendengar janji-janji dilafazkan, hati bagaikan berdetap penuh dengan yakin sekaligus menaruh harapan yang tinggi...Ketika itu hanya tuhan yang tahu, perasaan yang terdetik di dalam hati pemegang janji...

Tapi di saat janji-janji itu dituntut, ape yang tinggal hanya la kekecewaan, si penjanji seakan lupa dengan apa yang dilafazkan, harapan yang dulu menggunung tinggi sekarang hancur berkecai, tiada lagi janji, sumpah dan ikrar, yang ada dan tinggal cumalah deraian air mata apabila mengingatkan janji-janji yang dilafazkan yang masih tersemat di hati..

Kemana pergi sumpah dan janji, mungkin reput ditelan masa, mungkin berlalu seperti angin ataupun janji itu sekadar pencuci mulut yang tak sepenting menu utama.. mungkin .....

~~hadihayS_SyaCda
"Tiada Yang Istimewa, Hanya Sekadar Nukilan"


P/S : Saat dalam kesedihan dan teringatkan somebody yang tak patut ingat.. pasti lagu ni yang aku layan...like..like..like....<3

 

2 comments:

aishah said...

shida dah ade blog rupanya..hehe

Sya_Cda said...

hehehe.... dh lme ade,cuma xcare je...skrg br rajin buka, tp xpndai sgt pn nk main blog2 ni... blog syok sendiri aje..hihi

Mesti Suka Baca Ini Jugak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...