Pages

Friday, July 15, 2011

BEN ASHAARI dan SEKOLAH

Ola.... baru beberapa hari tak on9 pun buleh jd giler rasenye n lame jugak  tak update blog ni.... dan setiap kali aku buka blog pasti blog  BA ialah blog wajib buka....  klu tak buka tak sah dan asal aku buka mesti ade aje segmen terbaru lagi unik dari BA................... dan kali ni aku nak join jugak, nak jugak, nak jugak (biasa selalu je  tak sempat)...... dan  kali ni segmen itu berbunyi..............SEKOLAH...

Nak Join Klik kat sini

Bila sebut sekolah ape yang aku ingat ye...?? hahaha...jawapannye ialah 'Cikgu Tomok'... Cikgu ni cikgu yang paling fames kat sekolah aku dulu, SMT Seri Pelindung, Kuantan...Dia mengajar subjek kimia... Kenapa dia dipanggil Cikgu Tomok??? hahaha aku pn tak tahu, sebenarnya gelaran ini turun temurun dari senior-senior, aku sebagai junior masa tu terikut la sekali.... nak cakap cikgu ni muka macam tomok takde la, mmg hensem  lagi cute 'cikgu tomok' aku ni lagi la....hahaha... 

nak dijadikan cerita ....

Pernah 1 hari tu  mase time 'cikgu tomok' ni mengajar di kelas aku yang majoritinya perempuan (9 perempaun dan 2 lelaki), 
macam mane kami semua boleh terkantoi dan terpanggil dia dengan gelaran 'cikgu tomok'  ( biasanya semuanya pandai kontrol ), 
ingatkan dia ok, tapi rupanya tak, dia merajuk dan terus keluar kelas,
sebelum ia keluar dari kelas tu dia cakap: 

"penat mak ayah pikir nama nak beri ke saya, tapi awak semua tak  boleh panggil nama saya dengan betul"

mungkin masa tu perangai-perangai kami agak nakal, sampai membuatkan 'cikgu tomok' kesayangan kami tu merajuk... dan semua orang cuak dan rasa bersalah 
dan selepas tu kami semua tulis sekeping surat tanda minta maaf dengan 'cikgu tomok' tu,..hihihi....
Selepas tu kami semua control supaya tak terlepas lagi panggilan 'cikgu tomok' kat  depan cikgu Fadli (bukan nama sebenar)...

Bila ingat kembali keadaan masa tu, kelakar pun ade, banyak lagi kenangan di zaman sekolah dulu dan kenangan tu buat aku tersenyum sendirian....
Aku yakin semua kawan-kawan di SMTSP pasti masih ingat dengan 'Cikgu Tomok' ni (jangan marah ye cikgu..hihi), agaknya  'cikgu tomok' masih lagi bertugas di SMTSP ke tak? dah lama aku tak menjejakkan kaki di SMTSP....rindu rasanya... :))

p/s : maafkan kami cikgu jika kami ade  salah,silap & terlebih nakal, halalkan semua ilmu yang dicurahkan agar kami semua dapat guna sehingga akhir hayat kami....

~~Tiada Yang Istimewa, Hanya Sekadar Nukilan...

6 comments:

Cik Bell said...

ayOOOOoo..cikgu dah tacing..hehehe..
siap tulis surat tu..murid nakal sangat.sampai cikgu mrajuk..bell dulu nak pujuk cikgu majOk kterong siap bagi bunga sbb tu ckgu pOmpuan kan..

Sya_Cda said...

@Cik Bell hihi...tulis surat nak mnta maaf, sebab klu nk p jumpe takut kena marah..hihi

Nadzirah K. said...

woot2..datng singgah & follow:)
http://ceritasana-sini.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-dan-sekolah.html

Sya_Cda said...

@Nadzirah K. tenkiu :) nti sy balas kunjungan kamu :)

deqlis said...

baca blog kamu..
& jom join GA saya..Teng

Sya_Cda said...

@deqlis tenkiu, orait :)

Mesti Suka Baca Ini Jugak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...