Pages

Friday, July 22, 2011

Dia...


Di sebalik wajah dia yang girang ceria tersirat seribu satu kisah duka, aku tau itu, tapi aku tak berjaya juga merungkainya…. Sesungguhnya hanya dia dan Allah s.w.t yang tahu segala yang tersirat dihati dia…sungguh tabah, tidak sedikit dia menunjukkan riak wajah yang gusar mahupun sedih, dia juga tidak sedikit pun pernah merungut mahupun berkeluh kesah dihadapan orang lain.. dia masih  lagi dan tetap menyimpan rahsia hatinya itu sendirian. Mungkin hanya pada Tuhan yang maha esa tempat dia mencurahkan segalanya, tempat dia mengadu.. tak dapat aku bayangkan bagaimana dia masih lagi tersenyum ceria sedangkan dalam hatinya menangis luka…

dia pernah berkata kepada aku...

"kenapa perlu kita publish apa yang kita rasa, meluahkan perasaan di facebook, di twitter @ becerita sana bercerita sini ?? putus cinta  'publish', sakit hati sikit 'publish'  dan macam2 la...., semua tu seperti kita menceritakan kelemahan  diri kita...."

aku senyap...betul-betul terkena atas batang hidung sebab zaman2 putus cinta dulu pernah jugak jadikan facebook medan meluahkan perasaan.., mula-mula terkilan bila aku dengar kata-kata dia.. sebab bagi aku setiap orang ade hak masing-masing... tapi semua itu aku senyapkan saja... dalam rasa terkilan aku tak tahu kenapa naluri aku ingin mengenali dia dengan lebih dekat, aku rasa dia ade sesuatu yang perlu aku tahu, sesuatu yang istimewa pada dia.. lama-kelamaan bila ku kenal dia , aku tahu dan aku paham ape yang pernah dimaksudkan dulu.. kata-katanya, sikapnya, banyak menyedarkan aku.... tidak pernah aku melihat dia mengeluh mengenai masalah yang dihadapinya, semuanya nampak tenang...

Oh tuhan, begitu besar kuasaMu, Kau temukan aku dengan manusia setabah ini, aku tahu disebalik semua ini pasti ade hikmah yang tersembunyi…


 Bila terasa kerdil dan lemah, jangan  lupa padaNYA  yang setia mendengar. Mengadulah sepuas-puasnya tika sujud dan doamu . Sesungguhnya Dia Maha Mendengar dan Maha Berkuasa atas setiap sesuatu.

Subhanallah, sesungguhnya hanya padaMU tempat mengadu. Tidak aku akan bersedih dan berdukacita kerana ENGKAU sentiasa bersamaku.






~~Tiada Yang Istimewa, Hanya Sekadar Nukilan...

No comments:

Mesti Suka Baca Ini Jugak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...