Pages

Saturday, March 31, 2012

Akhirnya aku kahwin..


Assalamualaikum...

Best tak tajuk atas tu… huhu suspens je tajuk tu kan.. itu cuma tajuk novel yang aku baca sekarang… Best tahap gaban novel ni… novel ni berjaya buat aku ketawa terguling-guling n menangis teresak-esak pastu ketawa balik… mmg best.. bile dah start bace dari mula sampai rasa tak nak behenti, kalau nak habiskan dalam satu malam… semalam aku bace novel ni sampai pukul dua pagi.. klu tak kerana hari ni aku kerja mahu aku sambung cerita smpi habis… huhu tak sabar nak tahu ape yang terjadi pada DD  tu akhirnya.. hihi.. bengkak habis mata aku menangis sbb terlalu feeling baca kisah si DD ni… terlebih dos menghayati watak dia kot, yelah sape yang tak sedih nak nak bila part kita kehilangan  orang yang disayangi, aku betul2 memahami perasaan tu…. Mmg sedih.. waaa skrg ni pun rase nak nangis bile teringat part2 yg sedih tu… kisah DD dalam novel ni macam familiar dengan hidup aku, macam pernah alami je.. tapi tak semua la, cuma certain part aje la...  Aku pernah rasa dan memahami apa yang si DD tu rase. Aku bace novel ni pun sebab ade sorang member aku suggest srh aku bace novel ni.. sbb dia cakap watak n jalan cerita dalam novel tu lebih kurang macam aku… aku pun ape lagi dua tiga bookstore kat kuala terengganu ni aku jelajah tak jumpa2, sold out kot..  last2  pinjam aje la dgn mber aku tu…aku ni betul2 ketinggalan kapal terbang kan, novel ni dah lama kuar, aku baru terhegeh2 nk cari…. Tu pun lepas di suggest oleh member aku suruh bace… tp what everlah, aku tetap akan cari novel ni.. walaupun dah khatam, aku nak jugak simpan buat koleksi… klu 10kali bace sekalipun confirm xkan bosan… bab kata kawan aku sorang tu, aku ni mmg penggila novel tahap kritikal….ye ke? hihi…

Hari ni aku masuk opis dengan senyuman, bahagia kot.. aikkk mcm aku plak jd watak DD dalam novel ni,sebab last part yang aku bace malam tadi, DD tu tengah bahagia..hihi terbawa2 ke alam nyata… tp mmg itu yg aku rase.. novel mmg boleh buat aku gile.. menangis dan senyum dalam masa yang sama… membaca cerita bahagia watak2 dalam novel,membuatkan aku turut rasa bahagia.. haha ada ke org macam tu.. pelik sungguh... memag ade la..aku la tu.hihi… tapi best kan klu la hidup kita sempurna seperti watak dan jalan cerita dalam novel-novel kan, kan…? alangkah bahagianya…..


              gambar cilop kt website alaf21

mood : berangan.. sambil layan lagu pencinta terbaik…. ahakkss, mmg terbaikkk... :D




~~Tiada Yang Istimewa, Hanya Sekadar Nukilan..

2 comments:

ain shakirah said...

ingat janji kita pun best jugak. lagi satu. jodoh itu milik kita. terbaekkk :)

Sya Cda said...

@ain shakirah haha..yeke.. xsbar plak nk bace.. dh de dh novel jodoh itu milik kita.. br je nk start nak bace.. :)

Mesti Suka Baca Ini Jugak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...