Pages

Saturday, July 14, 2012

Hatimu Milikku

Assalamualaikum....


Holaaa... Novel again... Kali ni aku bace novel ini, Hatimu Miliku... jalan cerita yang terbaikkk,...  walaupun baru separuh aku bace.... Novel ni penuh,sarat dan tepu dengan emosi.. sedih... aisya watak utama, hidup memang tak pernah aman,tenang dan tenteram, kebahagiaan tu hadir cuma seketika buat aisya, asal baru nak rasa bahagia mesti ade je yang tak kena... Baru separuh aku bace novel dah banyak kali membuatkan aku menitiskan air mata, ade sampai aku menangis pun ade, laju je air mata turun... (opsss) mmg feeling la...hehe.. tapi ape yang aku dapat pelajari dari cerita ini ialah kita mesti tabah, redha dan ikhlas untuk menghadapi setiap dugaan darinNya.. redha dan ikhlas...  boleh ke aku menjadi setabah Aisya Lyana Sofea Ahmad Nordin. Susahnya untuk bertemu dengan BAHAGIA.


Novel ni boleh tahan tebalnya, 1065 m/s, dan aku baru habiskan separuh, huhu tak sabar malam ni nak balik rumah sambung bace, ape agaknya kesudahan kisah Aisya denga Tengku Hariz?, Bahagia ke dia akhirnya setelah derita-derita yang dia lalui? 


 Setiap penderitaan tu, pasti akan ada kebahagiaan kan? i hope so :) n ade orang cakap, asalkan niat kita baik dan ikhlas, pasti Allah akan permudahkan jalannya..Amin..


Sipnosis -Hatimu Milikku by Eliza Ab

“Abang tahu, abang bersalah dengan Aisya. Tapi, tolonglah… kali ini abang benar-benar minta maaf dan abang nak rujuk semula dengan Aisya. Abang masih sayangkan Aisya.” – Tengku Azizul Iskandar Tengku Azman.

“Jika Tengku nak membenci saya… bencilah. Saya reda dan ikhlas menerimanya. Tapi, tolong jangan benci anak ini, dia tidak bersalah.” – Aisya Lyana Sofea Ahmad Nordin.

“Kau tu aje yang tak nak bagi peluang pada diri kau sendiri, Aisya. Cuba kau buka pintu hati kau tu untuk insan yang bernama lelaki. Aku yakin jika kau membukanya, kau pasti akan berjumpa dengan pemilik kunci hati kau yang sebenarnya.” – Nadia.
“Ya, memang I berdendam dengan you, Azizul. You dah jatuhkan maruah I. You batalkan perkahwinan kita semata-mata kerana Aisya Lyana Sofea. Beberapa bulan I menanggung malu dan hampir gila disebabkan you, Azizul. Dan hari ini I puas sebab I dapat membalas dendam terhadap you sekeluarga!” – Sharifah Aleeya Syed Mukriz.


“Esok aku nak kau ikut aku ke pejabat peguam. Aku akan bagi apa yang kau nak. Dan selepas itu, aku takkan ambil peduli pasal kau lagi, nak mampus ke nak hidup ke… itu kau punya pasal. Aku takkan masuk campur dalam urusan kau. Begitu juga dengan kau. Takkan masuk campur dalam urusan aku. Jangan sesekali kau menuntut cerai dari aku dan kau jangan nak bermimpi yang aku akan ceraikan kau. Aku nak hidup kau terseksa, Aisya Lyana Sofea Ahmad Nordin. Ini pembalasan setiap apa yang telah kau lakukan selama ini dan ini juga syarat yang aku kenakan pada kau pompuan!” – Tengku Hariz Iskandar Tengku Azman.

Kehadiran Tengku Hariz Iskandar dalam hidup Aisya Lyana Sofea memberi seribu pengertian buat dirinya. Pintu hati yang telah lama tertutup, perlahan-lahan dibuka buat lelaki itu. Begitu juga dengan Tengku Hariz Iskandar turut sama merasai dengan apa yang dirasai oleh Aisya Lyana Sofea.

Dalam situasi yang tidak diduga, mereka berdua diijabkabulkan sebagai suami isteri di atas kehendak dan kerelaan hati masing-masing. Langit tidak selalunya cerah, mendung tidak selalunya hujan. Kasih yang diharap rupa-rupanya racun yang berbisa. Tengku Hariz Iskandar punya tujuan tersendiri. Aisya Lyana Sofea hidup dalam kepura-puraan. Dendam dan benci melebarkan jurang di antara mereka berdua di samping syarat yang menjeruk hati. Rahsia yang selama ini disimpan kemas terbongkar juga.

Namun segala-galanya sudah terlambat buat Tengku Hariz Iskandar. Aisya Lyana Sofea menghilang membawa hatinya yang terluka. Membawa bersama derita yang tidak mudah untuk dilupakan seumur hidupnya.

Adakah Tengku Hariz Iskandar dapat menerima kenyataan bahawa dia akan kehilangan Aisya Lyana Sofea buat selama-lamanya? Adakah sinar kebahagiaan buat Aisya Lyana Sofea? Bagaimana pula dengan kehadiran Tengku Azizul Iskandar, Amirul, Iqbal dan Fahem Daniel? Adakah kehadiran mereka memberi cabaran buat Tengku Hariz Iskandar untuk menagih kasih semula daripada Aisya Lyana Sofea? Siapa pula Sharifah Aleeya, Fatin Nabilla dan Marlisa?

“Seratus kali kau benci padaku, seribu kali kusuka padamu. Seratus kali kau marah padaku, seribu kali kusabar dengan sikapmu. Seratus kali kau sayang padaku, seribu kali aku cinta kepadamu. Seratus kali kau setia padaku, seribu tahun akan kutunggu. Hatimu milikku dan hatiku milikmu.” – Aisya Lyana Sofea Ahmad Nordin. Sumber :- Kaki Novel




  Tiada Yang Istimewa, Hanya Sekadar Nukilan

19 comments:

c u m u h a m a said...

Assalamualaikum :)

Maaf yea mengganggu .Nak minta tolong skit boleh ?

Minta tolong LIKE page n gambar nih . Kalo sudi share skali la naa . Mohon kerjasama awak & rakan blogger sekalian. 1 LIKE mampu membuat ibu & anaknya tersenyum bahagia. Terima kasih ,Jasa anda amat dihargai :)

1. LIKE this page , https://www.facebook.com/Mumnbabycom


2. LIKE this photo , https://www.facebook.com/photo.php?fbid=344849685583802&set=a.332350763500361.70545.111646315570808&type=1&theater&notif_t=photo_comment_tagged


TARIKH TUTUP : 31 JULAI 2012

CikSyaCda said...

@c u m u h a m a ok..insyaAllah :)

Eliza AB said...

terima kasih coz sudi mendptkn serta membaca HM.. sgt2 hargainya.. terima kasih utk reviewnya jg wlpn baru separuh bcnya.. hope HM tdk mengecewakan ciksyacda.. ^__^

CikSyaCda said...

@Eliza AB dah habis bace....:) mmg tak mengecewakan... terbaikKKk la kak eliza Ab dan HM..

Eliza AB said...

syukur alhamdulillah klu HM tdk mengecewakan.. terima kasih byk2.. hope msh percaya dgn karya akak.. InsyaAllah, klu x da halangan.. karya kedua akak akn keluar hjg thn ni.. hope msh sudi mendptkan karya akak yg kedua.. :)

CikSyaCda said...

@Eliza AB insyaAllah, salam ramadhan :)

Anonymous said...

This іs rеally interesting, Yоu're a very skilled blogger. I'vе joinеd your rѕѕ feeԁ
and look forward to seeking more οf уour greаt post.

Also, I hаvе shаred your sіte in my sοcial networks!


my web site ... payday loans
My website > payday loans

Anonymous said...

ativan drug get ativan online - lorazepam to buy online

Anonymous said...

I like the helpful info уou pгoviԁe to уour аrticles.

I will bookmark your weblοg and take а loοk аt once more here frequеntly.
I am rather certain I will be tolԁ manу nеw stuff prοper here!
Good luck for the following!

Feel fгee tο surf to my ωeb sitе ::
payday loans no credit check

Anonymous said...

We are a bunch οf volunteerѕ аnd οpеning a branԁ
new schemе in our community. Your wеbѕite
provided us ωith hеlpful infoгmаtіon to wоrk оn.
You've done an impressive job and our entire community can be grateful to you.

Feel free to visit my web blog: payday loans no credit check

Anonymous said...

Nіce post. I was cheсking сonstantly this blοg
and I am imрrеssed! Extrеmely uѕeful informatіon
specifically the last ρаrt :) I cагe fоr such information a lot.
I wаѕ loоking fоr this cеrtaіn informatіоn for a long time.
Thank you and goоԁ luck.

Feеl free to surf tο my pagе; payday

Anonymous said...

Inspіring quest there. What happеned after?
Τhankѕ!

Also visіt my homepage; instant payday loans

Anonymous said...

Ι cοmment when I like a artіcle on a website оr if I
havе sοmethіng to add tο the dіscussion.
It іѕ caused bу the fire сommunicatеd in
the pοst I read. Αnd on this pοѕt "Hatimu Milikku".
I was moved enough to ԁгoρ а сοmment ;-) I
actually do haѵe a feω questіonѕ fоr уоu іf
уou tend not tο mind. Iѕ it juѕt
me or ԁoes іt give thе іmprеssіοn liκе some of the
comments apρеaг like thеy aгe ωritten bу bгaіn ԁeaԁ рeople?
:-P And, if you аrе posting on other ρlаcеs, I'd like to keep up with anything fresh you have to post. Could you make a list every one of all your community pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

Visit my web blog - payday loans

Anonymous said...

I ԁo not even knοw hoω I еnԁed up here,
but I thοught this ρost waѕ gгeat.
I dо not know who you are but definіtely you
are going to a famοuѕ blogger if уou are
not alreadу ;) Cheers!

my weblog :: payday loan

Anonymous said...

Woω, thаt's what I was searching for, what a stuff! present here at this webpage, thanks admin of this web page.

My web page - Payday Loans

Anonymous said...

I alωays spent my half an hour to гead this webpage's posts all the time along with a cup of coffee.

Have a look at my web-site Payday Loans

Anonymous said...

Excellent way of dеscribing, and good
ρaragrаph to tаke informаtіon concerning my presеntаtiоn subject
mattеr, which і am going to present in institution of highеr educatiοn.



Loοk at my web pаge ... Same Day Payday Loans

Anonymous said...

I absοlutеly loѵe your site.
. Verу nice coloгs & theme. Did you create
thiѕ ωеbsite yourself?
Plеase reply baсk aѕ I'm trying to create my own blog and would love to know where you got this from or just what the theme is named. Thank you!

Review my homepage ... payday loans no credit check

Anonymous said...

I am ѕure this paragraph has tоuched аll
the internet vieωers, its rеally reаlly nicе post on building up nеw blog.


Here is my blog post payday loans

Mesti Suka Baca Ini Jugak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...