I'm Back

by - 1:08 AM

Assalamualaikum...

Setelah sekian lama menyepi dalam dunia blog, akhirnya aku terasa ingin kembali dalam dunia blog. Selepas 6 tahun, sebelum ni aku blogging hanya sekadar untuk meluahkan rasa, bila baca-baca balik posting2 lama nak tergelak pun ada... sekarang aku ingin manfaatkan apa yang  aku ada. 6 tahun menyepi macam2 yang aku lalui. macam-macam fasa, dari putus cinta, membenci, sakit hati, dendam, dan saat aku redha dengan dendam tu, Allah hadirkan seseorang yang tak kusangka, n lepas tu fasa bencinta lepas kahwin, fasa berTTC selama 4 tahun dan akhirnya aku dikurniakan zuriat pada Januari 2018. Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah

Alhamdulillah aturan Allah cantik sekali, dia hadiahkan kami zuriat pada waktu yang tepat, sekarang baru aku tahu kenapa Allah memberi masa 4 tahun baru aku dikurnikan zuriat. akhirnya aku nampak hikmahnya. Aku masih ingat dengan apa yang pernah ibu saudaraku beritahu yang Allah masih belum kurniakan apa yang kita nak sebab dia tahu kita masih belum bersedia, walaupun masa tu aku rase cukup bersedia, sekarang aku faham dan bersetuju dengan ape yang dimaksudkan. So kepada sahabat2 yang masih berTTC, jangan putus asa, teruskan berusaha, dan bersangka baik dengan Allah, lambat atau cepat je, dan kita wanita selagi kita masih mempunyai rahim, kita pasti akan mengandung, sabar dan terus memohon padanya, InsyaAllah pada masa yang tepat ia pasti hadir. 

Begitu juga dengan bab jodoh, sampai masa Allah akan hadirkan seseorang dalam hidup kita, kita akan berjumpa dengan orang salah dulu sebelum berjumpa dengan orang yang selayaknya,mungkin Allah memberi kita masa untuk memperbaiki diri dan mungkin si dia juga sedang memperbaiki diri untuk kita. Jadi bersangka baiklah dengan aturan Allah. Teruskan berdoa, bulan Ramadhan yang mulia ini,carilah peluang, banyak  waktu  mustajab doa.  Allah tidak akan menolak doa hambanya dimana waktu kita sedang menunggu untuk berbuka puasa (10-15 minit sebelum waktu berbuka) , jadi berdoalah pada Allah ketika itu, mohon bersungguh-sungguh, InsyaAllah kita akan tergolong dalam golongan orang-orang yang Allah akan makbulkan doanya. 

Sekian coretan rasa dari insan yang serba kekurangan.~csc

You May Also Like

0 comments