by - 2:47 PM


"SubhanAllah Alhamdulillah
La Ilaha ilallah Allahuakhbar

Berfikir sejenak... kenapa Allah tak beri apa yang aku minta??

"Allah tak beri aku anak"
"Allah, lambatnya jodoh aku"
"aku nak tu, aku nak ni, kenapa Dia tak bagi, aku dah berusaha macam2"

Tutup mata pikir dalam2, tak bersyukur lagi ke dengan yang ada di sekililingmu??

Allah beri kamu kenderaan yang baik untuk bergerak
Allah beri rumah untuk berteduh
Allah beri kesihatan yang baik,fizikal yang sempurna & keluarga yang bahagia..
Allah tak beri anak,tapi tidakkah Allah kurniakan kamu suami yang baik dan penyayang,dan bukan kaki pukul..
Allah masih beri masa & peluang untuk berbakti kepada kedua ibu bapa mu dimana tak semua orang memiliki peluang itu...
Allah beri kita hidup aman damai, hirup udara segar dan bukannya negara yang berperang...
Kita masih boleh makan ikut waktunya, sarapan pagi, makan tengah hari, minum petang, makan malam, dan siap 'supper' sekali...

Masih kita tidak syukur, hanya kerana Dia tidak beri apa yang kita nak?

Allah

Sudah banyak nikmat yang Dia telah berikan, tapi aku langsung tidak bersyukur kepadaNya dan kadang lalai dengan suruhanya..

Allahuakhbar

Ampunillah aku ya Allah.."


FB Sya Cda October 30, 2016

Hari ini, 

Allah detikkan kembali rasa syukur, ku lihat persekitaran, apa yang ada disekelilingku, sesungguhnya aku bersyukur, terima kasih yang tidak biarkan aku terus alpa, Dia jentik hatiku supaya aku tidak lupa, Alhamdulillah.

"Cuba lihat apa yang ada disekitar kita,banyak lagi nikmat yang Allah beri tanpa kita sedar untuk bersyukur dengan pemberianNya.

Alhamdulillah"
FB Sya Cda October 30, 2018 

NotaKaki : Ku sematkan disini supaya aku tidak terus lupa untuk rasa ini.


You May Also Like

0 comments